Sport to samo zdrowie

Korzystny wpływ ruchu na organizm jest znany od zawsze. Ruch oddziałuje genialnie na mnóstwo części ludzkiego ciała, jednak – jak się okazuje – nie jedynie na to. Ma on zbawienne działanie także na inne aspekty samopoczucia. Dla przykładu pogoda ducha, która – jak wiemy – ma potężny wpływ na stan naszego samopoczucia. Zbadano, iż wysiłek fizyczny polepsza poziom wytwarzanych hormonów szczęścia – „endorfin”, przez co czujemy się szczęśliwi. Regularnie oddając się wysiłkowi fizycznemu trwale zwiększamy poziom zadowolenia, wobec czego dłużej dopisuje nam dobre zdrowie.

Oprócz tego sport możemy uprawiać w towarzystwie przyjaciół, dzięki czemu możemy zacieśnić nasze relacje, co też wpływa na nasz stan radości, a w związku z tym też naszego zdrowia. Sport wykonywany wytrwale polepsza jakość nie tylko zdrowia ale też naszego całego życia! Dodatkowo wysiłek fizyczny zwiększa samoocenę, zmniejsza cukier we krwi, reguluje przemianę materii, potęguje odporność, zmniejsza ciśnienie i zapobiega powstawaniu wielu innych chorób. Dobrze jest zatem wykonywać sport jeżeli nawet nie daje nam to przyjemności, gdyż przede wszystkim jest to bardzo pozytywne dla zdrowia!

Jak dbać o włosy rozjaśniane?

Moda na jasny kolor włosów nadal funkcjonuje i ma się świetnie. Panie chętnie rozjaśniają swoje kosmyki. Niestety, często używają do tego celu niewłaściwych farb lub dokonują takich zabiegów w domu. Wpływa to na kondycję ich włosów i sprawia, że fryzura nie prezentuje się tak atrakcyjnie jak powinna. Jak rozjaśniać włosy i dbać o nie, by cały czas wyglądały pięknie?

Trzeba zacząć od tego, że nie wszystkie rodzaje włosów powinny być rozjaśniane. Panie posiadające delikatne i rzadkie kosmyki nie mogą korzystać z drastycznych zabiegów rozjaśniających. To w dłuższej perspektywie zniszczy strukturę włosa. Najlepiej rozjaśniać kosmyki, które są naturalnie koloru blond, na przykład ciemny blond lub nawet jasny brąz. Oczywiście, Panie rozjaśniają również włosy koloru czarnego czy rudego, ale wymaga to ogromnego trudu i długich godzin spędzonych w salonie fryzjerskim. Przede wszystkim, farbowanie należy przeprowadzać etapami, tak by przyzwyczaić włosy do zmiany, obserwować efekt i dostrzec ewentualne problemy. Rozjaśniania nie należy przeprowadzać w domu przy użyciu środków zakupionych w drogeriach. Można w ten sposób spalić sobie włosy, a tego nikt by nie chciał. Tylko profesjonalny salon fryzjerski może bezpiecznie rozjaśnić nasze włosy.

Bardzo ważnym elementem dbania o jasny kolor włosów są kosmetyki. Warto wybierać szampony i odżywki dedykowane włosom rozjaśnianym. Doskonałym wyborem będą też sera nawilżające, maseczki czy błyskawiczne odzywki w atomizerze. Niektóre salony fryzjerskie oferują swoim klientkom specjalne zabiegi poprawiające wygląd włosów farbowanych. dzięki nim kolor nie będzie się tak szybko wypłukiwał, zniknie brzydki żółty odcień, a włosy nie stracą blasku.

Włosy rozjaśniane to nadal jeden z trendów modowych i piękna ozdoba kobiet na całym świecie. Warto o nie dbać i inwestować w profesjonalne salony fryzjerskie, gdzie wykwalifikowany personel będzie w stanie właściwie farbować i modelować naszą fryzurę.

Korzyści płynące z ćwiczeń fizycznych

W dzisiejszych czasach coraz więcej mówimy o zdrowym trybie życia. Warto zauważyć, że stopniowo zwiększa się ilość osób, które regularnie uprawiają sport. Niestety są i tacy, którzy obserwują ćwiczenia jedynie z kanapy. Warto zatem przybliżyć temat ćwiczeń fizycznych i zastanowić się, czy są jakieś korzyści, które są zauważalne dla każdego? Czy korzyści płynące z uprawiania sportu istnieją naprawdę czy są to tylko puste słowa?

Przede wszystkim, warto zauważyć, że osoby, które nie ćwiczą, zawsze mają jedną wymówkę ” nie mam czasu”. Każdy go ma. Odłóż telefon na chwilę, wyłącz telewizor, a czas sam się znajdzie. Jeśli jesteś ciągle zmęczony, senny, głodny, wówczas warto wykonać choć kilka ćwiczeń. Poprawa nastąpi już po kilku dniach, a co ważniejsze, będziesz sam chciał ćwiczyć. Jeśli ominiesz trening, zobaczysz, że ewidentnie będzie Ci go brakowało. Ponadto, po ćwiczeniach zwiększa się poziom energii, więc wbrew pozorom nie czujesz zmęczenia, nie padasz twarzą na kanapę, a masz chęć do działania. Zwiększa się poziom endorfiny, który odpowiada za twój dobry humor. Ale to nie wszystko, jeśli cierpisz na nadwagę, masz problemy z nadmiernym jedzeniem, który przejawia się tkanką tłuszczową, to dzięki ćwiczeniom schudniesz i zachowasz równowagę. Dobra forma, uśmiech na twarzy, lepsze wyniki z zakresu parametrów życiowych. Korzyści jest naprawdę wiele. Nie musisz korzystać z siłowni, nie musisz posiadać drogiego sprzętu. Ważne jest znaleźć odrobinę wolnego czasu i posiadać chęć na zmiany. Uprawianie ćwiczeń nie ma żadnych wad, no może poza jedną, jest bardzo wciągające, a jak zobaczysz efekty, można powiedzieć, że sport stanie się Twoim nałogiem. Na całe szczęście bardzo zdrowym

Czy okulary przeciwsłoneczne są dla dziecka niezbędne

Lato zbliża się wielkimi krokami. Za oknem coraz cieplej, a my spragnieni po zimowej szarudze słońca, coraz więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu. A razem z nami nasze dzieci. Każdy rodzić przynajmniej raz w życiu usłyszał od dziecka, że słońce świeci mu w oczy. Pierwsza myśl jak przychodzi do głowy to kupno okularów przeciwsłonecznych, które w aktualnie znajdziemy praktycznie na każdym rogu. Jak się jednak okazuje pierwsza myśl niekoniecznie będzie tą najlepszą.

Naukowcy dowiedli, że oko małego dziecka zachowuje się nieco inaczej, niż oko dorosłego, przede wszystkim nadal uczy się akomodować (przystosowywać) do zmieniających się warunków oświetlenia. Zakładanie okularów przeciwsłonecznych, zwłaszcza o bardzo ciemnym zabarwieniu szkieł może ten proces zaburzyć. Kolejną rzeczą, którą podkreślają naukowcy jest fakt, że zwężanie i rozszerzanie się źrenicy oka naturalnie reguluje ilość światła jaka dociera do wnętrza gałki ocznej. Zakładając dziecku okulary przeciwsłoneczne sprawiamy, że jego źrenica jest szersza, niż gdyby nie miało okularów, a co za tym idzie oko niejako pochłania więcej światła, a wraz z nim szkodliwe promieniowanie UV. Dlatego też jeśli już koniecznie chcemy dziecku założyć okulary, zadbajmy, aby szkła posiadały wysoki filtr UV (co nie jest jednoznaczne z mocą zabarwienia szkieł!). Niestety za okulary z dobrej jakości szkłami należy zapłacić dość sporo. Dlatego też warto zastanowić się, czy nie lepiej kupić dziecku czapki/kapelusza z odpowiednio szerokim daszkiem/rondem, tak, by ocienić twarz, ale pozwolić oku trenować jego naturalne metody walki ze zbyt dużym nasłonecznieniem.

Zdrowa dieta – jarmuż

To niedoceniane warzywo może każdego z nas zaskoczyć nie tylko swym smakiem, ale ogromną wartością odżywczą. Jarmuż to ogromna ilość witamin i minerałów, zatem włączenie go do swej diety będzie dla każdego z nas korzystnym rozwiązaniem. W jaki sposób zdrowa dieta, w której jarmuż będzie zajmował stałe miejsce, może nam pomóc w utrzymaniu dobrej formy?
Jarmuż to warzywo, w którym znaleźć można wiele witamin. Bardzo ważne są tu witaminy z grupy B, których niedobory bardzo często okazują się przyczyną wielu poważnych problemów ze zdrowiem. Inna witamina, której spore ilości znajdują się w tym właśnie warzywie, to beta-karoten. Jarmuż jest jednocześnie doskonałym źródłem wapnia i fosforu, bez których nasz organizm nie mógłby prawidłowo funkcjonować. Warzywo to warto włączyć do swej diety również ze względu na fakt, iż znajduje się w nim sporo potasu oraz żelaza. Na jakie korzyści można dodatkowo liczyć? Zdrowa dieta z udziałem tego warzywa pomoże nam konsekwentnie wspierać naturalny układ odpornościowy organizmu, co wiąże się z zawartością sporej ilości witaminy C. Jarmuż dostarcza nam jednocześnie wielu silnych przeciwutleniaczy, dzięki czemu staje się dla człowieka cennym wsparciem w walce z wolnymi rodnikami. Włączenie tego warzywa do diety może okazać się ważnym krokiem w profilaktyce chorób nowotworowych, a jednocześnie zapewnić nam skuteczną ochronę przed tymi problemami, na które narażony jest układ krążenia. Dieta z jarmużem pomoże nam jednocześnie urozmaicić swe menu. Liczne przepisy na dania z tym warzywem sprawiają, że każdy z nas może przygotować wiele wspaniałych potraw z dodatkiem jarmużu.

 

Skóra – niezwykły organ i jego właściwości

Skóra jest największym organem ludzkiego ciała, który spełnia szereg ważnych funkcji. Zdrowa skóra to lepsza forma, warto zatem w porę o nią zadbać. Dlaczego organ ten jest tak ważny?
Skóra to naturalny płaszcz ochronny, który ma oddzielać wnętrze ludzkiego organizmu od świata zewnętrznego. To dzięki skórze możemy utrzymywać odpowiednią temperaturę ciała, to dzięki niej narządy wewnętrzne mają zapewnioną maksymalną ochronę przed działaniem czynników zewnętrznych. Skóra chroni przed zbyt wysokimi lub zbyt niskimi temperaturami, daje ochronę przed światłem, chłodzi, a jednocześnie – chroni przed wychłodzeniem. To właśnie w skórze zachodzi większość skomplikowanych procesów, dzięki którym ludzki organizm może prawidłowo zarządzać ciepłem i energią. Skóra jest też organem mającym ogromny wpływ na gospodarkę wodną organizmu każdego z nas. Wiadomo, że dorosły człowiek każdego dnia przez skórę wydala około 500-700 ml płynu. Wraz z potem odprowadzane są przez skórę szkodliwe toksyny – niechciane substancje związane z procesem przemiany materii. Troska o skórę i dbałość o jej zdrowie stają się zatem sprawami niezwykle ważnymi dla każdego z nas. Pamiętajmy, że zdrowa skóra to nie tylko piękny wygląd, ale też dobra forma i lepsze samopoczucie.